SAVININKUI
Nissan Filosofija
Nissan Motor Co koncerno istorija atrodo išties įspūdinga. 1933 m. įkurtas koncernas tapo pirmąja Japonijos automobilių įmone, pradėjusia masinę gamybą.
Per visą šį gyvavimo laiką Nissan teko patirti visko – ir sėkmingų akimirkų, ir karčių nusivylimų. Pats sunkiausias laikotarpis koncernui prasidėjo nuo praėjusio amžiaus 1990-ųjų metų antrosios pusės, kai dėl rimtų ekonominių problemų Nissan atsidūrė ant bankroto ribos. Tačiau, nepaisant įmonę užgriuvusių sunkumų, sprendimas buvo rastas – 1999 m. sudaryta strategiškai naudinga Nissan ir Renault sąjunga. Nissan vadovu tapo Carlosas Ghosnas, per keletą metų sugebėjęs ištraukti koncerną iš duobės ir paversti jį pelninga pasauline automobilių gamybos įmone.
Nissan sugrįžo – dabar ši įmonė stipresnė nei bet kada
Kasmet stambiausi pasaulyje ekonominiai leidiniai sudaro įvairias verslo pasaulio reitingavimo lenteles. Vienu svarbiausių visuomet buvo laikomas įmonės vertės reitingas. Dvi pirmąsias eilutes šioje paskutiniųjų metų reitingavimo lentelėje užima General Electric ir Microsoft. Dar prieš keletą metų ant bankroto ribos balansavusi Nissan įmonė 2003 m. šioje reitingavimo lentelėje užėmė 34-ąją vietą, o praėjusiais metais pakilo į 22-ąją poziciją.
Panašiai reitinguojami ir įmonių vadovai. 2004 m. viršutinėje eilutėje buvo įrašyta General Electric vadovo Jack Uelch pavardė, antroji vieta atiteko turtingiausiam pasaulyje žmogui – Microsoft vadovui Billui Gatse‘ui. Nissan Motor Co prezidentas Carlosas Ghosnas 2004 m. pripažintas trečiuoju verslo pasaulio lyderiu, pakilusiu viena eilute aukščiau, palyginti su 2003 metais.
Nr. 2 pagal rinkos vertę, Nr. 1 pagal pelningumą
Vertinant automobilių gamybos įmones įprastu būdu, kaip žinia, didžiausiu pagal gamybos apimtį koncernu pasaulyje yra laikomas General Motors. Kova dėl antrosios ir trečiosios vietos paskutiniuoju metu virė tarp Toyota ir Ford grupės. Renault-Nissan sąjunga 2004 metais automobilių rinkos pasaulyje užėmė ketvirtąją vietą. Tačiau reitinguojant įmones tokiu principu, atsižvelgiama tik į pagaminamų automobilių skaičių, o ne į įmonės daromą pažangą arba efektyvumą. Šie paskutinieji kriterijai geriausiai padeda nustatyti automobilių gamybos įmonių rinkos vertę. 2004 metais didžiausią rinkos vertę turinčia automobilių gamybos įmone tapo Toyota. Į antrąją vietą šioje lentelėje pakilo Nissan įmonė, kurios rinkos vertė sudarė apie 50 mlrd. JAV dolerių – panašiai tiek, kiek ir Ford, Peugeot bei Volkswagen kartu sudėjus.
NISSAN PREKĖS ŽENKLO FILOSOFIJA
Per 72 veiklos metus Nissan prekės ženklas išpopuliarėjo visame pasaulyje. Tačiau tikrasis Nissan ženklo stilius ir jo esmė liko neaiški ir tolima vartotojui. Nissan įmonė yra žinoma kaip kokybiškų ir patikimų automobilių gamintoja, tačiau didesnė jos dalis produkcijos buvo playginti beveidė ir orientuota į „pilkąją masę“ su vidutiniu skoniu.
Nissan Motor Co prezidentu tapęs Carlosas Ghosnas kartu su vyriausiuoju įmonės dizaineriu Shiro Nakamura nusprendė pasukti visai kitu keliu. Savo galvoje jis turėjo susikūręs originalią Nissan ateities viziją – Nissan jis įsivaizdavo kaip radikaliai besiskiriančią nuo konkurentų įmonių, veikiančią pagal savo susikurtas taisykles ir nepaisančią pasenusių ir nemadingų idėjų. Buvo atsisakyta ankstesnių praktiškumo argumentų. Atsinaujinusi Nissan įmonė savo dėmesį sutelkė į emocines vertybes, iš kurių ryškiausia yra „išsiskirti iš kitų“. Šiandieninis Nissan tikslas – ne stengtis visiems nors truputį įtikti, bet orientuotis į tuos žmones, kurie nori išsiskirti iš pilkos masės ir kurie vertina originalų dizainą bei stilių, pažangius techninius sprendimus ir kokybę. Pradedant nuo naujosios kartos Primera, pagrindiniais visų Nissan modelių kūrimo principais tapo originalus dizainas, puikios dinaminės savybės ir vartotojui patogi technologija.