Atskleistos Nissan Qashqai pirmosios užuominos
PARYŽIUS, PRANCŪZIJA (2020 m. lapkričio 13-oji)
Trečiosios kartos kompaktinių krosoverių (SUV) pionierius, „Nissan Qashqai“ jau baigia pasiruošti 2021 m. prekybos pradžiai.
Nuo pat šio modelio pristatymo 2007 m., „Qashqai“ tapo segmento etalonu, rinkoje turinčiu daugybę savo imitacijų. Per šį laikotarpį modelis tapo ypatingai populiarus – buvo parduota daugiau kaip 3 milijonai šių automobilių. Vien tik paskutinės modelio versijos, Europoje pristatytos 2014 m., buvo parduota daugiau kaip vienas milijonas vienetų.
Dabar tai visiškai naujas automobilis, gaminamas ant naujos aljanso CMF-C platformos. Naujasis modelis yra truputį didesnis, modernesnis, lengviau valdomas, saugesnis ir turi gausesnį įrangos paketą.
„Naujasis „Qashqai“ pakeis klientų lūkesčius, keliamus šeimos automobiliui. Komfortas, patobulinimai ir technologijos atitiks aukštesnės klasės automobilių reikalavimus, o vairavimo patirtis patiks vairuotojams ir keleiviams. Panaudojus „Nissan“ modernią „e-POWER“ technologiją, mes pajutome, kad klientams labai patinka elektrinės pavaros keliami pojūčiai, neribojantys nuvažiuojamo atstumo,” sakė Gianluca de Ficchy, „Nissan“ Afrikos, Artimųjų Rytų, Indijos, Europos ir Okeanijos (AMIEO) regiono vadovas.
Naujoji karta išlaiko esminius savo pirmtako bruožus. Jis vis dar išsiskiria tvirta išvaizda, efektyvia pavaros sistema ir gausia įranga. Be viso to, automobilis pasižymi dar ir aukštesne vairavimo kokybe, būdinga aukštesnės klasės automobiliams. Naujasis „Qashqai“ tikrai krosoverių segmento kartelę pakels dar aukščiau, iki naujų aukštumų.
Kaip ir jo pirmtakus, naująjį „Qashqai“ kūrė „Nissan Design Europe“ dizainerių komanda, įsikūrusi centrinėje Londono (JK) dalyje. Projektavimo darbams vadovavo „Nissan Technical Centre Europe“ komanda, dirbanti Cranfielde, Bedfordshire (JK).
CMF-C platforma
Nauja CMF-C platforma – tai moderniausios automobilio konstrukcijos ir technologijų derinys. Inžinieriai siekė išlaikyti dabartines „Qashqai“ proporcijas, bet tuo pat metu automobilį paversti dar erdvesniu. Panaudojus ypatingai tvirto plieno komponentus (UHSS), naujojo „Qashqai“ konstrukcija tapo net 50 % tvirtesnė. Be to, kėbulas tapo lengvesnis, tačiau 41 % standesnis už savo pirmtaką. Tai šiam automobiliui suteikia aukštesnei klasei būdingą didesnį važiavimo komfortą ir tikslesnį valdymą. Buvo dedama daug pastangų, siekiant sumažinti bendrąjį automobilio svorį. Netgi galinės bagažinės durys buvo pagamintos iš kompozito medžiagos. Vien tik šis pokytis bendrą automobilio svorį sumažino 2,6 kg. Priekinės ir galinės durys, priekiniai sparnai ir variklio dangtis dabar yra gaminami iš aliuminio. Tai taip pat sumažina automobilio svorį net 21 kg. Visi šie pakeitimai taip pat turėjo teigiamos įtakos ir automobilio saugumui. Nauja konstrukcija avarijos atveju daug efektyviau sugeria smūgius.
Nauja pakabos ir vairavimo mechanizmo konstrukcija
Naujasis „Qashqai“ ir toliau klientams siūlys neprilygstamą vairavimo malonumą, paremtą išskirtiniais pojūčiais, sklandumu ir rafinuotumu. Tačiau kelio vingiuose šis automobilis taps veržliu ir paklusniu, taip suteikdamas daug gerų emocijų. Nauja platforma išsiskiria aukštesniam segmentui būdingu atsparumu sukamosios deformacijoms, todėl automobilis geriau klauso vairo ir suteikia standesnės važiuoklės pojūtį vairuojant. Priekinėje ir galinėje važiuoklėje naudojama atnaujinta „Macpherson“ tipo pakaba. Dabar ji gali būti naudojama net su 20 colių skersmens ratlankiais.
Galinėje pakaboje sumontuota sutvirtinta sija leidžia geriau sugerti smūgius ir slopinti kelio dangos keliamą triukšmą. Visa tai užtikrina sklandų ir tylų riedėjimą įvairia kelio danga. Apibendrinant galima pasakyti, kad automobilis tapo tylesnis, komforto ir dinamikos balansas yra geriausias segmente, o kėbulo standumas tiesiog neprilygstamas.
David Moss, „Nissan“ Afrikos, Artimųjų Rytų, Indijos, Europos ir Okeanijos (AMIEO) regiono tyrimų ir projektavimo vyresnysis viceprezidentas sakė: „Mūsų projektavimo komanda kaip kėbulo standumo etaloną ir pagrindinį tiesioginį konkurentą pasirinko C segmento hečbeką. Europos keliais nuvažiavus tūkstančius kilometrų ir atlikus begales kitų bandymų, komandai pavyko pasiekti puikų automobilio riedėjimo bei valdymo balansą, kuris vairuotojui suteiks begalę nepakartojamų emocijų”.
Modernizacija ir efektyvumas
Naujasis „Qashqai“ dar labiau praplečia „Nissan“ elektrifikacijos strategijos sampratą ir klientams siūlo du pavaros sprendimus – lankstaus bei efektyvaus 1,3 l benzininio variklio ir hibridinės technologijos derinį, ir moderniausią „Nissan“ elektros variklių pavaros sistemą „e-POWER“. Abu šie sprendimai užtikrins žaibišką „Qashqai“ greitėjimą, būdingą elektromobiliams, be jokių nuvažiuojamo atstumo apribojimų.
Bus pristatytos dvi 1,3 l benzininio variklio versijos. [Techniniai pavaros duomenys ir specifikacijos bus pateiktos vėliau, artėjant automobilio pristatymui.]
1,3 l benzininis variklis buvo iš principo atnaujintas ir pritaikytas hibridinei sistemai. 12 V sistemą sudaro atskiras, po automobilio grindimis montuojamas, ličio jonų akumuliatorius ir diržinės pavaros generatorius, efektyviai išnaudojantis stabdymo metu išsiskiriančią energiją. Tai leidžia variklio sistemoms panaudoti sukauptą energiją ir efektyviau taikyti „Stop/Start“ funkciją, kuri sumažina bendrąsias variklio CO2 emisijas. Be to, tai leidžia automobiliu laisvai riedėti ir užtikrina didelį sukimo momentą greitėjant.
„e-POWER“ sistema
Naujasis „Qashqai“ bus geriausias „Nissan“ inovacijų, mūsų vadinamų „Nissan Intelligent Mobility“, pavyzdys. Šiame automobilyje Europai bus pirmą kartą pristatyta moderni „Nissan e‑POWER“ pavaros sistema. Unikali „Nissan“ inovacija pavadinimu „e-POWER“ – tai visiškai elektrinė pavaros sistema, naudojanti 4 elektros variklius, varančius kiekvieną ratą atskirai. „e-POWER“ sistemą sudaro galingas akumuliatorius ir pavara, suderinta su benzininiu varikliu, elektros generatoriumi, keitikliu ir elektros varikliu. Įprastose hibridinėse sistemose automobilio ratus suka elektros ir benzininis varikliai. Tačiau „e-POWER“ sistemoje benzininis variklis nėra sujungtas su ratais. Jis yra naudojamas tik akumuliatoriaus įkrovimui. Priešingai nei vien elektra varomi automobiliai (elektromobiliai), energijos šaltinis yra ir benzininis variklis, o ne vien tik akumuliatorius. [Techniniai „e-POWER“ sistemos duomenys ir specifikacijos bus pateiktos vėliau, artėjant automobilio pristatymui.]
Didžiausias skirtumas, lyginant su kitomis įprastomis hibridinėmis sistemomis, kad čia montuojami elektros varikliai yra panašūs į elektromobilių variklius. Jie užtikrina žaibišką greitėjimą, kuris yra išskirtinė ir labai klientų mėgstama, elektromobilio savybė. Variklio sukamas generatorius užtikrina akumuliatoriaus įkrovimą, tačiau gali elektros energiją tiekti tiesiogiai elektros varikliui ir tokiu būdu jam suteikti papildomos galios. Variklis dirba optimalių sūkių intervale, todėl degalus naudoja maksimaliai efektyviai. Taip pat jis sureguliuotas taip, kad keltų kuo mažesnį triukšmą ir suteiktų aštrų traukos jausmą greitėjant.
Atnaujinta pagalbinė vairuotojo sistema „ProPILOT“
Naujasis „Qashqai“ turės naujos kartos pagalbinę vairuotojo sistemą „ProPILOT“, kuri suteiks daugiau pagalbos vairuotojui pačiomis įvairiausiomis aplinkybėmis. Sistema „ProPILOT“ kartu su „Navi-link“ buvo sukurta tam, kad sumažintų vairuotojo nuovargį ir būtų patogi naudoti.
Visiškai atnaujintame „Nissan Qashqai“ naujoji sistema automobilį greitį galės pakoreguoti priklausomai nuo papildomų išorės aplinkybių: automobiliui įvažiavus į mažesnio greičio ruožą automagistralėje, sistema galės nuskaityti kelio ženklus, įvertinti navigacijos sistemos pateikiamus greičio apribojimus ir atitinkamai sumažinti „Qashqai“ greitį. Tai reiškia, kad vairuotojui nereiks keisti pastovaus greičio palaikymo sistemos nustatymų rankiniu būdu. Be to, „ProPILOT“ su „Navi-link“ sistema dabar galės komunikuoti su „Qashqai“ aklosios zonos radarais ir koreguos vairą, neleisdama keisti eismo juostos, jeigu aklojoje zonoje bus aptiktas automobilis.
Išmanieji LED priekiniai žibintai
Naujajam „Qashqai“ „Nissan“ inžinieriai sukūrė modernią priekinių žibintų sistemą, kuri pagal kelio sąlygas ir kitus eismo dalyvius pakoreguoja šviesos spindulio formą. Spindulys suskirstomas į 12 atskirų elementų, kiekvienas iš kurių gali būti išjungiamas atskirai, priklausomai nuo artėjančio automobilio padėties. Šios inovacijos dėka žibintai gali toliau ir plačiau projektuoti ryškesnį šviesos spindulį, tačiau efektyviai koreguoti šio spindulio formą taip apsaugant kitus eismo dalyvius nuo akinimo.
“Pradinis visiškai naujo „Qashqai“ kūrimo ir projektavimo taškas buvo gili pastarųjų 13 metų bendravimo su visais mūsų „Qashqai“ klientais analizė. Tai leido mums aiškiau suprasti jų poreikius ir sužinoti ką klientai labiausiai vertina ir kuo pasitiki kasdien vairuodami krosoverius,” sakė Marco Fioravanti.
„Qashqai“: krosoverių pionierius
2007 metais, pristačius rinkai „Qashqai“, keliuose dar nebuvo nieko panašaus.
Sėdėsena buvo šiek tiek aukštesnė ir leido geriau apžvelgti kelią, tačiau bendrieji automobilio matmenys buvo labai artimi C segmento hečbekams. Benzininiai ir dyzeliniai varikliai buvo taupūs ir efektyvūs, tačiau automobilis turėjo visais ratais varomą versiją, skirtą klientams, kurie norėjo papildomos galios sudėtingoms kelio sąlygoms. Apibendrinant galima pasakyti, kad šis automobilis klientams pasiūlė nedidelius hečbeko matmenis, tvirtumo jausmą ir aukštesnę sėdėseną, kuri įprasta visų ratų pavarai, nepadidinus automobilio matmenų, svorio ir nesumažinus jo efektyvumo. Šis derinys buvo išties sėkmingas, nes leido apjungti dviejų skirtingų pasaulių savybes ir praplėtė SUV sąvoką.
Išankstiniai naujojo automobilio, kuris nebuvo tiesioginis esamo modelio pakaitalas ir neturėjo tiesioginių konkurentų, pardavimai buvo išties nemažas iššūkis. Pardavimų per metus Europos regione prognozė buvo 100 000 automobilių.
Tačiau greitai paaiškėjo, kad prognozės buvo per kuklios ir neatitiko realios paklausos. Siekiant patenkinti paklausą, per keletą mėnesių buvo paleista dar viena gamybos linija „Nissan“ gamykloje Sunderlande (JK).
Kiekvienais metais šio modelio pardavimai augo. 2088 m. rinkai buvo pristatyta „Qashqai+2“ versija su ilgesne ratų baze, didesniu bagažinės skyriumi ir atlenkiamomis trečiosios eilės sėdynėmis.
Dar vienas modelio atnaujinimas įvyko 2010 metais. Reaguojant į tai, kad nemaža „Qashqai“ klientų dalis perėjo iš aukštesnių segmentų, buvo šiek tiek pakeista automobilio išorė (ypač priekinė dalis). 2014 metais pristačius antrosios kartos „Qashqai“, rinkoje atsirado net 17 tiesioginių konkurentų, panašių į „Nissan“ krosoverį.
Nepaisant Europoje atsiradusių konkurentų, viso pirmosios kartos „Qashqai“ egzistavimo laikotarpiu, šio modelio pardavimų per metus vidurkis viršijo 200 000 vienetų.
Antrosios kartos „Qashqai“ Europos rinkoje pasirodė 2014 metais. Jo dizainas buvo dar veržlesnis, varikliai efektyvesni, technologijos modernesnės, salonas patogesnis. Antrosios kartos „Qashqai“ pagerino greičiausiai JK pagaminamo automobilio rekordą, kadangi buvo užsibrėžtas tikslas pagaminti 500 000 vienetų.
Iki šios dienos Europoje buvo parduota daugiau kaip 3 milijonai „Qashqai“ automobilių. Visame pasaulyje buvo parduota virš 5 milijonų „Qashqai“.
Dabar „Qashqai“ jau turi 26 tiesioginius konkurentus. Kažkada „Qashqai“ sukūrė naują automobilio tipą, o dabar tai jau tapo atskiru segmentu, kurio paklausa nuolat auga. 2021 metais pristačius visiškai naują „Qashqai“, kartelė bus pakelta dar aukščiau. Šis automobilis nustatys naujus segmento standartus, pasižymės stulbinančiu dizainu, komfortu, didele patobulinimų gausa, efektyvumu ir moderniomis technologijomis.
Marco Fiovaranti sakė: „Nissan“ yra pirmasis gamintojas, rinkai pristatantis trečiosios kartos kompaktinį krosoverį. Nuo pat pirmojo „Qashqai“ pristatymo mes sukaupėme neišmatuojamą patirtį, užmezgėme artimus santykius su savo klientais ir užėmėme tvirtą poziciją populiarių Europos krosoverių rinkoje, todėl pristatant visiškai naują „Qashqai“ mes turime galimybę dar labiau sustiprinti šias pozicijas. Naujasis modelis dar labiau padidins mūsų klientams vairavimo teikiamą malonumą, automobilio išvaizda bus elegantiška ir dinamiška, montuojamos technologijos modernios ir naudingos, o važiavimas ypatingai efektyvus”.
Norint daugiau sužinoti apie dviejų atspalvių kėbulo „Nissan“ automobilius, prašome apsilankyti svetainėje: Nissan Stories.
Norint sužinoti daugiau informacijos apie „Nissan“ produktus, paslaugas ir atsidavimą tvariam mobilumui, apsilankykite svetainėje: nissan‑global.com. Mus jūs taip pat galite sekti Facebook, Instagram, Twitter ir LinkedIn paskyrose. Naujausią vaizdo medžiagą galite pamatyti YouTube.