„NISSAN DELTAWING" BANDOMIEJI VAŽIAVIMAI RUOŠIANTIS „LE MANS" LENKTYNĖMS
- Ruošiant eksperimentinį automobilį „Le Mans 24 Hours" lenktynėms jau nemažai pažengta į priekį.
- Pirmasis „Nissan Deltawing" išbandymas Europoje buvo Snetertono trasa (JK), kur automobilis pirmą kartą puikiai pasirodė ant šlapios dangos.
- Prie „Deltawing" bandymų komandos prisijungė „Nissan" GT akademijos pionierius Lucas Ordonez.
- Prie šio nepaprastai novatoriško sportinio koncepto vairo be Marino Franchitti ir Michael Krumm dar sės japonas Satoshi Motoyama.
- Pirmą kartą „Nissan Deltawing" Motoyama vairavo per antrą bandomąjį važiavimą Snetertone.
- Vaizdo įrašai apie „Nissan Deltawing" projektą: https://www.facebook.com/NISMO
„NISSAN DELTAWING" BUVO IŠBANDYTAS ŠLAPIOJE TRASOJE SNETERTONE
Eksperimentinis sportinio automobilio prototipas „Nissan DeltaWing" savo Europos bandomųjų važiavimų ciklą pradėjo Anglijos Norfolko grafystėje, Snetertone, balandžio 17 dieną. Tąsyk škotas Marino Franchitti ir vokietis Michael Krumm gavo progą išbandyti automobilį ant šlapios dangos.
Taip „Nissan DeltaWing" komanda gavo vertingų duomenų apie šio nepaprasto automobilio elgesį Europai būdingomis lenktynių sąlygomis, mat iki šiol visi projekto darbai buvo atliekami Amerikoje.
Kadangi visą rytą lijo, komanda kartu su padangų partneriu „Michelin" turėjo progą tyrinėti, kaip pagerinti važiavimo drėgnu oru savybes. Šį itin novatorišką automobilį varo „Nissan" 1,6 litro DIG-T variklis su turbokompresoriumi.
Iš ryto automobilį daugiausia vairavo Franchitti. Drėgną orą keitė lietus, taigi buvo gauta vertingų duomenų apie automobilio važiavimo savybes. Iki tol šiek tiek pabandyti drėgnos trasos automobiliui buvo tekę tik Sebringe, kur dangą laistė speciali mašina. Taigi bandomasis važiavimas Snetertone buvo svarbus žingsnis tobulinant šio automobilio padangas, skirtas šlapiai trasai.
Po pietų prie vairo daugiausia sėdėjo Michael Krumm. Tada jau nebebuvo taip šlapia, o komanda užsiėmė pakabos reguliavimu ir stabdžių bei pavarų dėžės patobulinimais.
„NISSAN" PASKELBĖ, KAD TREČIASIS „DELTAWING" VAIRUOTOJAS BUS GT ŽVAIGŽDĖ JAPONAS MOTOYAMA
„Nissan" ir „NISMO" paskelbė, kad „Le Mans 24 Hours" lenktynėse trečiasis kvapą gniaužiantis „Nissan DeltaWing" automobilio vairuotojas bus Japonijos „Super GT" žvaigždė Satoshi Motoyama.
„NISMO" vairuotojas, tris kartus „Super GT" čempionas Motoyama, prisijungs prie brito Marino Franchitti ir vokiečio Michael Krumm, kartu su Motoyama laimėjusio „JGTC" lenktynes (dabar - „SUPER GT") 2003 metais.
Pirmą kartą išbandyti modernųjį „Nissan DeltaWing" Motoyama turėjo progą Snetertono trasoje, JK Norfolko grafystėje, balandžio 25 ir 26 dienomis. Toliau jis darbuosis kartu su visa komanda ir ruošis „Le Mans" iššūkiui, kuris jų laukia birželio 16 ir 17 dienomis.
Motoyama yra ilgametis „Nissan" vairuotojas, pirmą kartą šio gamintojo vardu lenktyniavęs 1996 metais. Jis yra laimėjęs daugiau „SUPER GT" čempiono titulų bei kitų lenktynių ir surinkęs daugiau taškų nei bet kuris kitas tos kategorijos lenktynininkas. Šiuo metu jis kartu su „DeltaWing" komandos draugu Michael Krumm yra „NISMO" „Nissan GT-R" automobilio Nr.23 vairuotojas.
Shoichi Miyatani, „Nissan" tarptautinės automobilių sporto kompanijos (NISMO) prezidentas, pasakė: „Dabar, kai „DeltaWing" programoje dalyvauja jau du geriausi „Nissan NISMO SUPER GT" komandos lenktynininkai Satoshi Motoyama ir Michael Krumm, aš dar labiau nekantrauju pamatyti, kaip jie vairuos tą novatorišką ir žavų automobilį klasika virtusiose Prancūzijos lenktynėse. Šiuo metu būdami geriausi „SUPER GT" vairuotojai, Satoshi ir Michael žinos, kaip sėkmingai pasirodyti „Le Mans". Taigi žiūrėsiu ne tik į „Nissan" ir „NISMO" varomus LMP2 automobilius, bet ir su įdomumu stebėsiu, kaip „Nissan DeltaWing" visiems kels nuostabą „Le Mans"."
Antrasis „Nissan DeltaWing" bandymas Snetertone buvo paskutinis Jungtinėje Karalystėje. Dabar gegužės mėn. dar lieka šiek tiek laiko bandymams Prancūzijoje ir Ispanijoje, o birželio 3 dieną jau vyks ACO oficialus pasirengimo „Le Mans 24 Hours" lenktynėms bandomasis važiavimas kartu su kitais šių lenktynių dalyviais. Taigi dabar komandai reikia grumtis su didžiausiu jos priešu - laiku.
PRIE „DELTAWING" BANDYMŲ KOMANDOS PRISIJUNGĖ „NISSAN" GT AKADEMIJOS PIONIERIUS LUCAS ORDONEZ
Pirmasis „Nissan" GT akademijos nugalėtojas Lucas Ordonez praėjusią savaitę, per savo 27 gimtadienį, gavo geriausią dovaną - jis buvo pakviestas prisijungti prie bandymų komandos, dirbančios su kompanijos revoliuciniu automobilių sporto eksperimentu, „Nissan DeltaWing".
Šią savaitę prasidėjo ketvirtasis GT akademijos varžybų sezonas, o pirmasis šių „iš idėjos į realybę" lenktynių laimėtojas gavo patvirtinimą, kad galės prisidėti prie prototipo „DeltaWing" projekto.
Ordonez prisijungs prie „Nissan DeltaWing" vairuotojo Marino Franchitti „Magny-Cours" trasoje Prancūzijoje ir „Motorland Aragon" trasoje Ispanijoje, kur prototipo komanda toliau atsakingai ruoš šį stulbinantį automobilį varžybų debiutui.
Ispanas Ordonez nugalėjo GT akademijoje - naujoviškose „Nissan" ir „Sony" sumanytose varžybose, kuriose nauji vairavimo talentai atrandami pasitelkus į pagalbą „Playstation" žaidimų platformą. Lucas tapo pirmuoju GT akademijos nugalėtoju 2008 metais ir pirmasis pradėjo dalyvauti „Nissan" vairuotojų ugdymo programoje. Jis kilo automobilių sporto karjeros laiptais ir vos po trejų metų jau buvo pasirengęs varžytis pačioje tikriausioje realybėje - praeitą vasarą pirmąkart dalyvavo „Le Mans 24 Hours" lenktynėse.
Pernai jau užlipęs ant nugalėtojų pakylos, Ordonez šią vasarą vėl lenktyniaus Sart trasoje drauge su geriausia klasėje LMP2 prototipų komanda „Greaves Motorsport". Kartu su juo važiuos buvęs „Formulės-1" vairuotojas, dabar „Sky" kanalo „Formulės-1" komentatorius Martin Brundle ir jo sūnus Alex.
Vis dėlto Ordonez pasakė, kad jam didelė garbė taip svariai prisidėti prie novatoriško „Nissan" eksperimento „Le Mans", ir pridūrė, kad ypač lauks savo kaip „Nissan" vairuotojo debiuto gimtojoje šalyje: „Aš visuomet norėjau atstovauti „Nissan" bandomuosiuose važiavimuose arba lenktynėse Ispanijoje, bet iki šiol tokios galimybės neturėjau. Taigi man ši proga ypač maloni.
„Nissan Europe" kvietimas dalyvauti bandant tokį svarbų automobilį mane labai sujaudino. Džiaugiuosi, kad jie tiki, jog aš galiu būti naudingas darbuojantis prie šio prototipo. Dalyvauti tokio novatoriško automobilio tobulinimo projekte - didelis žingsnis lenktynininko karjeroje."
Europos „Nissan" generalinis direktorius Darren Cox pasakė: „Dalyvauti „Nissan DeltaWing" komandoje ir išbandyti šį novatorišką prototipą pretendavo ne vienas vairuotojas. Aš leidau, kad galutinį sprendimą dėl vairuotojo šiam etapui priimtų pati bandymų komanda, ir jie pasirinko Lucas, nes vertina jo talentą ir profesionalumą. Dabar ne laikas sodinti vairuotojus į automobilį vien tam, kad būtų pademonstruota, koks sėkmingas ir unikalus buvo jų kelias į šį sportą. Ne, man tai tiesiog reiškia, kad Lucas visiškai subrendo ir automobilių sporto bendruomenė jau gerbia jį kaip vairuotoją, o ne kaip žaidėją."
APIE „NISSAN DELTAWING" PROJEKTĄ
„Nissan DeltaWing" yra eksperimentinis projektas, kuriuo siekiama iš esmės pakeisti ištvermės lenktynes, tai yra įveikti garsiąją Prancūzijos 24 valandų trasą suvartojant dvigubai mažiau degalų ir sudėvint dvigubai mažiau padangų.
„Nissan DeltaWing" debiutas įvyks per šių metų „Le Mans 24 Hours" lenktynes. Apie „Nissan" dalyvavimą projekte buvo paskelbta kovo mėnesį. Kompanija ne tik parūpino variklį, bet ir teikė kitokią automobilio debiutui būtiną techninę paramą.
Kadangi „Nissan DeltaWing" projektas eksperimentinis, inžinierių komandai teko didžiulis iššūkis. Ben Bowlby sumanytas „DeltaWing" projektas suvedė į komandą garsiausius Šiaurės Amerikos automobilių sporto veikėjus, tokius kaip projekto partneris ir Amerikos „Le Mans Series" lenktynių įkūrėjas Don Panoz, lenktynių legendos ir „Nissan DeltaWing" konstruktoriaus Dan Gurney organizacija „All American Racers", „Le Mans" lenktynėse dalyvaujanti Duncan Dayton komanda „Highcroft Racing".
Dabar visiškai sukomplektuotai „Nissan DeltaWing" komandai belieka iki galo parengti automobilį su „Nissan" specialiai sukurtu 1,6 litro DIG-T varikliu sunkiausioms pasaulyje 24 valandų lenktynėms. O juk nuo tada, kai automobilis pirmą kartą išriedėjo į lenktynių trasą, tepraėjo 101 diena.
APIE „NISSAN" GT AKADEMIJĄ
GT akademija yra „PlayStation®" ir „Nissan" bendradarbiavimo projektas, kurio esmė - virtualiame žaidimo „Gran Turismo®5" pasaulyje ieškoti tikrų sportinio vairavimo talentų.
2011 metais 90 000 žaidėjų iš visos Europos lenktyniavo internete žaisdami GT5TM, o po 20 greičiausiai „atvažiavusiųjų" iš kiekvienos šalies gegužės mėnesį dalyvavo savo šalies finale. Paskui po du nugalėtojus iš Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Nyderlandų, Pirėnų pusiasalio (Portugalija ir Ispanija) ir Jungtinės Karalystės pakvietė į kitą etapą - GT akademijos lenktynių stovyklą Silverstone. Po savaitės intensyvaus lenktyniavimo „Nissan" automobiliais vyriausiasis teisėjas, buvusi „Formulės-1" žvaigždė Eddie Irvine nugalėtoju paskelbė vaikiną, vardu Jann Mardenborough iš Kardifo, JK (dabar jam 20 metų).
Paskui J. Mardenborough kartu su savo kolega iš GT akademijos, surengtos JAV, buvo mokomas Jungtinėje Karalystėje pagal intensyvią vairuotojų ugdymo programą. Abu įvykdė tarptautinės lenktynininko licencijos reikalavimus ir dabar gaus savo prizą - Dubajaus tarptautinėse 24 valandų lenktynėse galės vairuoti visiškai sukomplektuotą „Nissan 370Z GT4".
2008-2009 metų GT akademijos čempionas Lucas Ordonez (tuo metu jis buvo 23 metų studentas iš Ispanijos) dabar yra profesionalus lenktynininkas. Jis nustebino visus, užimdamas 2 vietą LMP2 klasėje per 2011 metų „Le Mans 24 Hours" lenktynes, kai atstovavo „Signatech Nissan" komandai. Paskui jis laimėjo tarpžemyninės „Le Mans" taurės lenktynes.
2010 metų GT akademijos čempionas Jordan Tresson, 21 metų automobilių inžinerijos studentas iš Prancūzijos, atstovaudamas „PlayStation Nissan" komandai 2011 metais laimėjo „Blancpain" ištvermės lenktynes.
Šie du pavyzdžiai akivaizdžiai byloja, koks yra atsakymas į „PlayStation" ir „Nissan" iškeltą klausimą: „Ar virtualių lenktynių pasaulyje galima surasti tikrą vairavimo talentą?" Tikrai taip!
Sužinoti naujienų ir pažiūrėti vaizdų apie GT akademiją galima įvairiuose šaltiniuose:
www.facebook.com/GTAcademy - www.twitter.com/GTAcademy - www.youtube.com/gtacademyeurope