„NISSAN“ ATEITIES ELEKTROMOBILIŲ IR AUTONOMINIO VAŽIAVIMO VIZIJA: KONCEPCINIS MODELIS „IDS“ / Ivuana / Naujienos

„NISSAN“ ATEITIES ELEKTROMOBILIŲ IR AUTONOMINIO VAŽIAVIMO VIZIJA: KONCEPCINIS MODELIS „IDS“

Jokohama, Japonija (2015 m. spalio 28 d.). Šiandien 2015 m. Tokijo automobilių parodoje „Nissan Motor Co. Ltd." pristatė koncepcinį automobilį „Nissan IDS", kuriame įkūnyta „Nissan" ateities autonominio važiavimo ir aplinką tausojančių elektromobilių vizija.

 Parodoje dalyvaujantis „Nissan" prezidentas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas kalbėjo: „Būsimos „Nissan" technologijos iš pagrindų pakeis automobilio ir vairuotojo santykį, taip pat ateities mobilumo galimybes."

 „Nissan" bendrovė, užimdama lyderės pozicijas elektromobilių technologijų kūrimo ir plėtros srityje, ir vėl išsiveržia į pirmąsias automobilių technologijų gamintojų gretas. Susiedama pažangias automobilių valdymo ir saugos technologijas su šiuolaikine dirbtinio intelekto sistema (AI), „Nissan" atsiduria tarp pirmaujančių praktiškų ir realiai pritaikomų autonominio važiavimo technologijų kūrėjų.

2013 m. rugpjūtį Ghosnas yra minėjęs, jog iki 2020 m. „Nissan" planuoja daugelyje automobilių įdiegti naujoviškas autonominio važiavimo technologijas. Siekiant šio tikslo padarytas didelis šuolis. 

„Nissan Intelligent Driving" yra koncepcinė „Nissan" autonominio važiavimo technologija, kuri perteikia „Nissan" požiūrį, kokie turėtų būti naujosios kartos automobiliai. „Ši „Nissan Intelligent Driving" technologija padeda vairuotojui geriau matyti, galvoti ir greičiau reaguoti. Ji atsveria klaidas, padarytas dėl žmogiškojo faktoriaus, kuris sąlygoja daugiau nei 90 proc. visų automobilių avarijų. Tai lemia saugesnį, natūralesnį, efektyvesnį ir smagesnį vairavimą", – pridūrė Ghosnas.

„Nissan IDS" vairavimo patirtis   

Kai kurie ateities autonominį važiavimą įsivaizduoja kaip gyvenimą konvejerių pasaulyje, kur žmonės tiesiog perkeliami iš taško A į tašką B. Tačiau „Nissan IDS" koncepcija atveria visiškai kitokią ateities perspektyvą. Net pasirinkus „Piloted Drive" (pilotuojamo vairavimo) režimą ir perdavus valdymą automobiliui, automobilis važiuoja (pradedant nuo greičio didinimo ir baigiant stabdymu atliekant posūkius) imituodamas individualų vairuotojo stilių ir jo įpročius.

Pasirinkęs „Manual Drive" (rankinio valdymo) režimą, vairuotojas gali pats valdyti automobilį. Koncepcinio „Nissan IDS" automobilio pagalba juntama net ir „užkulisiuose": jutikliai nuolat kontroliuoja važiavimo sąlygas. Pagalba gali būti suteikta net ir vairuotojui kontroliuojant situaciją. Neišvengiamo pavojaus atveju koncepcinis „Nissan IDS" automobilis padeda vairuotojui atlikti manevrus, kad būtų išvengta susidūrimo.

„Nissan IDS" ne tik moko vairuotoją. Šioje koncepcijoje įdiegta dirbtinio intelekto sistema (AI) taip pat bendrauja su vairuotoju tarsi dėmesingas partneris. „Nissan IDS" dirbtinio intelekto sistema pateikia įvairią informaciją – susijusią su eismo sąlygomis, vairuotojo maršrutu, asmeniniais interesais ir pan., taip padėdama sukurti komfortiško, malonaus ir saugaus vairavimo patirtį. 

Dizainas: mes važiuojame kartu 

„Komunikacija yra pagrindinis „Nissan IDS" koncepciniame automobilyje glūdintis principas. Siekiant, kad autonominio važiavimo idėja taptų realybe, mes, kaip visuomenė, turime apsvarstyti sąsają ne tik tarp automobilio ir vairuotojo, bet ir tarp automobilių bei žmonių. Koncepcinio „Nissan IDS" automobilio dizainas įkūnija „Nissan" autonominio važiavimo viziją, kuri nusakoma fraze „mes važiuojame kartu"", – teigė dizaino direktorius Mitsunori Morita. 

 Du interjero pasirinkimo variantai – du būdai mėgautis vairavimu   

Interjero dizainas akivaizdžiai įprasmina autonominio važiavimo principą „mes važiuojame kartu". „Koncepcinis „Nissan IDS" automobilis turi du skirtingus interjero variantus, kurie priklauso nuo vairuotojo pasirinkto važiavimo režimo – „Piloted Drive" (pilotuojamo vairavimo) ar „Manual Drive" (mechaninio valdymo). Mūsų manymu, tai buvo būtina šiai autonominio važiavimo idėjai įgyvendinti", – aiškino Morita.

 „Nissan IDS" yra hečbekas, turi ilgą važiuoklės bazę, todėl automobilyje gali patogiai keliauti keturi suaugusieji. Vairuotojui pasirinkus „Piloted Drive" (pilotuojamo vairavimo) režimą, vidus tampa dar erdvesnis. Važiuojant šiuo režimu, vairas pasitraukia į prietaisų skydelio centrą ir iškyla didelis plokščias ekranas. Įvairios su važiavimu susijusios operacijos valdomos dirbtinio intelekto sistemos ir vairuotojo balso komandomis bei gestais. Vidus papuoštas natūraliomis medžiagomis ir yra apšviestas jaukia šviesa. Visos keturios sėdynės šiek tiek pasisuka į vidų, kad būtų lengviau kalbėtis. Tarsi atsipalaidavę sėdėtumėte svetainėje.

Vairuotojui pasirinkus „Manual Drive" (mechaninio valdymo) režimą, erdvus vidus pavirsta vairuotojui valdyti automobilį pritaikyta kabina. Visos sėdynės nukreipiamos į priekį. Vairas atsiduria ties matuokliais ir projekciniu ekranu, kuriame rodomas maršrutas ir kita važiavimo informacija. Įsijungia mėlynas vidaus apšvietimas, kuris skatina sukoncentruoti dėmesį. „Nissan" pritaikyti tuščiavidurės konstrukcijos A statramsčiai padeda užtikrinti nepriekaištingą matomumą, sumažindami nematomas zonas ir sustiprindami atviros erdvės įspūdį.

 „Visais atvejais vairuotojui suteikiama daugiau pasirinkimo variantų ir užtikrinamas geresnis valdymas. Vairuotojų dėmesys mūsų technologijų kūrimo pastangoms neblės", – tvirtino Ghosnas. 

Pereiti prie „Manual Drive" režimo labai paprasta – jis įjungiamas „PD Commander" jungikliu, esančiu tarp priekinių sėdynių. Tai vienintelis valdymo įtaisas, kurį vairuotojas gali fiziškai valdyti automobiliui važiuojant „Piloted Drive" režimu: kai vairuotojas yra pasirengęs perimti kontrolę, šią režimų kaitą inicijuoja fizinis veiksmas. 

Išorės dizainas: pasitikėjimo ir harmonijos jausmus žadinanti komunikacija   

Autonominio važiavimo technologijos gali būti plačiai taikomos tik žmonėms jomis visiškai pasitikint. Naujoviškas komunikacijos galimybes atveriantis „Nissan IDS" koncepcinis automobilis skatina ir kitų eismo dalyvių pasitikėjimo bei harmonijos jausmus. Įvairūs išoriniai žibintai ir ekranai praneša pėstiesiems ir kitiems eismo dalyviams, kad automobilis gali atpažinti aplinką ir įspėti apie savo ketinimus. Pavyzdžiui, sidabro spalvos šoninė kėbulo juosta iš tiesų yra šviesos diodai, kuriuos „Nissan" vadina intencijų indikatoriumi. Kai netoliese yra pėstieji ar dviratininkai, juosta šviečia raudonai. Tai signalas, reiškiantis, kad automobilis juos atpažino. Kitame elektroniniame ekrane, kuris yra nukreiptas į išorę už prietaisų skydelio, mirksi pėstiesiems skirtos žinutės, tokios kaip „Po Jūsų". Tai natūrali ir draugiška komunikacijos sistema, brėžianti naujas automobilių ateities gaires.

Pažangūs aerodinaminiai sprendimai ir didesnis nuvažiuojamas atstumas 

Dizaino direktoriaus Mitsunori Morita išsakytos mintys: „Kai „Nissan Intelligent Driving" technologija bus taikoma serijiniuose automobiliuose, elektromobiliai su iki galo įkrautu akumuliatoriumi galės nuvažiuoti didelius atstumus. Norint tai pasiekti, žinoma, reikės dar labiau patobulinti akumuliatorius. Tačiau labai svarbios šiuo požiūriu ir aerodinaminės savybės. Kurdami „Nissan IDS" koncepcinį automobilį, mes įdiegėme savo pažangiausius aerodinaminius sprendimus."

Iš anglies pluošto pagaminto kėbulo aukštis tesiekia 1380 mm. Tai leido ženkliai sumažinti vėjo pasipriešinimo koeficientą. Padangas labiau atitraukus į kėbulo kampus, maksimaliai išplėsta vidaus erdvė ir sukurtas „apgaubiantis" salono dizainas. Šiam koncepciniam modeliui „Nissan" pritaikė didelius ratus, kad būtų užtikrintos puikios eksploatacinės charakteristikos bei sportinės važiavimo savybės, ir ypač plonas (175 dydžio) mažo pasipriešinimo riedėjimui padangas. Ratams būdingas sluoksninis dizainas, primenantis plonus pelekus, kurie sukuria nedidelius oro sūkurius rato paviršiuje. Šis dizainas padeda dar labiau išlyginti oro srautus.

„Nissan IDS" koncepcinio automobilio groteles puošiantis varveklio ornamentas simbolizuoja gryną ir švarų dizainą, tobulai tinkantį elektromobiliui. Ledo kubų kūgio formos grotelės atrodo permatomos. Melsvos, pusiau matinės sidabro spalvos kėbulas sustiprina patogios ir saugios vidaus aplinkos įspūdį.  

Ištobulintos elektromobilių technologijos, leidžiančios nuvažiuoti ilgus atstumus 

Birželio mėn. vykusiame metiniame „Nissan" akcininkų susitikime vykdantysis viceprezidentas Hideyuki Sakamoto pareiškė: „Mūsų nulinės taršos strategija sutelkta į elektromobilius. Mes ieškome tobulesnių elektrinių galios agregatų technologijų, tokių kaip varikliai, akumuliatoriai ir inverteriai, kurie leistų gaminti ir tiekti savo patogumu benzininiams automobiliams prilygstančius ar juos pranokstančius serijinius elektromobilius."

„Nissan IDS" koncepcinis automobilis komplektuojamas su didelės talpos 60 kWh akumuliatoriumi. Šis akumuliatorius ir išskirtinės aerodinaminės savybės bei iš anglies pluošto pagamintas kėbulas leidžia įveikti ilgas distancijas. Iš kitų „Nissan IDS" technologijų minėtina automatinė statymo sistema „Piloted Park", kuri gali būti valdoma išmaniuoju telefonu ar planšete, ir nuotoliniu būdu valdomos įkrovimo technologijos. Jas pasitelkdamas vairuotojas gali pastatyti ir įkrauti automobilį. 

„Nissan" tikslai: iki nulio sumažinti tragiškų eismo įvykių skaičių ir aplinkos taršą 

Norint sukurti tvarią mobilią visuomenę, reikia išspręsti daug sudėtingų klausimų – nuo tvaraus energijos tiekimo iki klimato kaitos, oro taršos ir eismo saugumo. „Nissan" kompanija kelia sau ir kelis ambicingus tikslus – iki nulio sumažinti mirtimi pasibaigiančius eismo įvykius ir aplinkos taršą, taip prisidedant prie tvarios mobilios visuomenės kūrimo.

Daugiau nei 90 proc. eismo nelaimių įvyksta dėl žmogiškojo faktoriaus. „Nissan IDS" koncepciniame automobilyje įrengta plati jutiklių sistema ir dirbtinio intelekto technologija užtikrina saugesnį važiavimą nei vairuojant žmogui. Šios technologijos – dar vienas žingsnis į priekį siekiant visiškai užkirsti kelią tragiškiems eismo įvykiams.

Elektromobiliai neišskiria anglies dvideginio, o jų akumuliatoriuose gali būti kaupiama energija iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir paverčiama elektros energija, tinkama naudoti gyvenamuosiuose namuose ir kituose pastatuose. Daugėjant elektromobilių skaičiui, visos bendruomenės galės panaudoti jų elektros energiją, kaip numatyta tvaraus energijos tiekimo plane. Elektromobiliams tapus pagrindiniu energijos tiekimo šaltiniu, mes dar labiau priartėsime prie savo tikslo tapti visiškai aplinkos neteršiančia visuomene. 

„Nissan" bendrovė yra įsitikinusi, jog „Nissan IDS" koncepcinis automobilis taps pirmaujančia naujosios kartos mobilumo inovacija ir padės šiuos du siekius paversti tikrove. O jame montuojamos pažangiausios saugos, valdymo ir elektromobilių technologijos, kurias dirbtinio intelekto sistema pakylėja į naują lygmenį, pristato įdomią ir perspektyvią ateities viziją.